De voortekenen tijdens de kwalificatie waren al goed. Sliphorst produceerde een ronde die sneller was dan dat de BMW ooit gereden had op Zolder. Na een goede start de volgende dag gaf hij de BMW na een uur liggend op de eerste plek over aan De Jonge. Deze wist de oranje bolide uit de problemen en crashes te houden die zich in dit stadium van de race voordeden. Hij gaf de wagen liggend op een derde plek over aan Izelaar. Deze ging er nog eens goed voor zitten en wist een achterstand van 50 seconden op zijn voorligger om te buigen naar een voorsprong van een halve minuut. Toen de klassementsleider het differentieel kapot reed, was de tweede plaats genoeg voor de titel.
“Het team heeft het hele jaar hard gewerkt om de wagen te verbeteren en de technische tegenslagen die bij een eerste seizoen horen te overwinnen. Alle jongens die ons helpen hebben een racehart en blijven altijd door pushen tot het einde. Volgend jaar gaan we verder waar we dit jaar zijn geëindigd. De doelstelling is dan om constanter te presteren. We zullen dan uitkomen in de BMW Clubsport Trophy. Wij willen onze jongens en de partners bedanken omdat ze dit mogelijk hebben gemaakt.” Aldus Izelaar en Sliphorst.