De twee thuisraces van Offenga Racing op Zandvoort en Assen werden dit jaar gescheiden door een zomervakantie in de racekalender. Voor het team was deze onderbreking welkom, want er was een hoop op te lossen halverwege het seizoen.
Om te beginnen was daar het vertrek van coureur Mick de Jonge. Mick kon het racen momenteel niet combineren met zijn werk en moest tot zijn en onze grote spijt het seizoen voortijdig beëindigen. Het gat werd ingevuld door een oude bekende. Cuprace expert Berend Gesman zal in Assen uitkomen voor het team naast Carlo Izelaar en Eric Sliphorst. Berend heeft een lange historie in de racerij met vele successen. Zo kwam hij uit in de Citroën Saxo Cup, Renault Clio Cup en de Alfa 156 en 147 Challenge. De afgelopen jaren heeft Berend drie 24-uurswedstrijden met ons gereden en bewezen dat hij het racen nog niet is verleerd.
Op weg naar Assen moest natuurlijk ook de schade van de vorige wedstrijd worden hersteld. In Zandvoor werden we bruut van de baan gereden door een andere deelnemer die er blijkbaar doorheen was geglipt bij het beoordelen van het race examen. Nu is alles weer in orde en gaan we in Assen voor een mooi resultaat. Als Nederlanders kennen we het circuit immers goed en de BMW is weer in topconditie.
In de periode rust hebben we ook de kans gehad om ons te oriënteren waar we volgend jaar willen racen met onze BMW. De wens is om te rijden in een klasse met veel deelnemers op veel verschillende circuits. Dit is nog niet zo makkelijk in het huidige racelandschap. De BGDC kalender die we momenteel rijden heeft in ieder geval een mooie kalender. De NES 500 in Duitsland heeft deze ook, maar dan op circuits waar we nog nooit hebben gereden. Dat zou dus een nieuw avontuur zijn. Als we voor één van deze mogelijkheden zouden kiezen in plaats van voor de BMW Clubsport Trophy waar we nu rijden, zou dit voor een uitdaging zorgen voor het monteursteam. De BMW moet dan namelijk sneller worden gemaakt om competitief te zijn in de klasse.
We gaan dus een spannende tijd tegemoet. Als je benieuwd bent hoe dit afloopt, volg je Offenga Racing op Facebook.