We reisden met 9 punten achterstand af naar het Belgische Zolder. Dit betekende dat als we ons wilden verzekeren van de titel, dat we moesten winnen en een pole position of snelste ronde moesten rijden. Aangezien dit vorige wedstrijd ook was gelukt, togen we vol goede moed naar Zolder. Andere scenario's om de titel te veroveren waren er natuurlijk ook, maar dan hadden we het niet in eigen hand en zouden we afhankelijk zijn van de prestaties van de andere titelkandidaat GD Sport.
Tijdens de vrije training op zaterdag liep de wagen, zoals het gehele seizoen al, probleemloos. Dankzij de montage van een nieuwe versnellingsbak reed de bolide weer probleemloos en de rijders Carlo Izelaar, Eric Sliphorst en Bernard Claes werkten hun rondjes af om weer vertrouwd te raken met het circuit, waar ze het hele jaar nog niet waren geweest.
In de kwalificatie reed thuisrijder Claes een heel mooi rondje wat de voorlopige pole position opleverde. Concurrent GD Sport kreeg het echter voor elkaar om het vier kilometer lange rondje in 0,026 seconde sneller af te werken. Daarmee ging het punt voor pole position naar het Italiaanse, Belgische, Luxemburgse team.
De start van de race nam Sliphorst voor zijn rekening. Hoewel hij aanvankelijk goed weg was verloor hij in het gedrang een paar plekken omdat hij moest afremmen. In de eerste ronde werd GD Sport echter weer ingehaald. Bij het ingaan van de tweede ronde vond er in de eerste bocht een crash plaats. Toen onze oranje bolide de bocht rondde, was daar een ravage van auto's, rook en vuur. Sliphorst ging ook in de rondte en werd hard van achteren geraakt. Ook GD Sport vloog vol bovenop het ongeluk. Sliphorst startte de auto en kon naar de pits hobbelen. De witte GD Sport BMW was zo zwaar beschadigd dat ze niet verder konden.
In de pits werd de Offenga BMW snel rijklaar gemaakt door de monteurs en er werd uitgerekend dat we nu slechts hoefden te finishen om kampioen te worden. Dat was maar goed ook, want de auto was ernstig beschadigd en de race duurde nog dik drie uur. De race werd voorzichtig vervolgd, maar toch brak er een aandrijfas. Sliphorst werd teruggesleept naar de pits, waar de monteurs wonderen verrichtten door binnen de tijd die we hadden om nog geklasseerd te worden de BMW weer op te lappen met een nieuwe aandrijfas en de achterkant opnieuw uit te lijnen.
Izelaar vertrok op tijd uit de pits om in de race te blijven. Hij meldde vanuit de auto dat deze een stuk was verbeterd na de reparaties en hij begon optimistisch gestemd aan de race richting de finish. Wanneer je niet zeker weet of de wagen in orde is en alles wat je kan doen rustig rondjes rijden voor de punten is, duurt een race lang. Izelaar hield echter het hoofd koel en werkte keurig zijn stint af zonder in de problemen te komen.
Hierna mocht Claes de wagen naar de finish brengen. Tijdens de rijderswissel werden er geen onvolkomenheden meer gevonden door de monteurs en ook onze Belgische teamgenoot deed er alles aan om de BMW voorzichtig te behandelen en naar de finish te brengen. De opluchting was dan ook groot toen hij onder de zwart/wit geblokte vlag door kwam. Dankzij het rustig rondjes rijden en de problemen van anderen, kwamen we zelfs nog als vierde aan de finish in een knotsgekke race die werd gewonnen door Van der Horst Motorsport. Dit team moeten wij ook nog bedanken voor het lenen van hun aandrijfas!
Izelaar en Sliphorst mogen zich nu dus namens Offenga Racing BMW Clubsport kampioen noemen. De mannen willen graag hun partners bedanken: Offenga BMW Specialist, Oliehandel.nl, Abma Schreurs, Alphatron en Stichting Opkikker. Ook het team ontzettend bedankt: Marco van Zalingen, Sander van Winden, Jordy Engel, Tim van Zalingen, Oscar Trapani, Marije Dekker, Bernard Claes, Berend Gesman en Mick de Jonge. Bedankt JJ Motorsport voor de organisatie van het kampioenschap.